alu kola, pneuTelefon: +(420) 608 617 362
+(420) 608 175 433
E-mail: info@zpneu-auto.cz
Alu kola ,pneu

Nabízené služby:
Naší hlavní službou je autoservis a pneuservis, nabízíme Vám jedny z nejlepších cen alu kol a pneu v ČR, jsme také dovozci nových i mírně použitých značkových pneu všech velikostí za výprodejové ceny, které nemají v ČR konkurenci.

  • alu kola, pneu

    blind

  • alu kola, pneu

    blind

  • alu kola, pneu

    blind

  • alu kola, pneu

    blind

  • alu kola, pneu

    blind

  • alu kola, pneu

    blind

Kalendář - zakázek

« červen 2018 »
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne3101724 

AKTUALITY

EET - Důvěřujte nám

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin....

celý článek..
Alukola WSP katalog 2016

zpneu-auto s.r.o. rozšířila opět nabídku o alukola italského výrobce WSP, jedná se o aktuální originální designové kola ve výborné kvalitě a hlavně v rozměrech, které udává výrobce, zde jsou orientační ceny: 16" 10.000kč, 17" 14.000kč, 18" 15.000kč,…...

celý článek..
Nové sídlo firmy

1.8.2015 jsme pro Vás otevřeli novou provozovnu pouze 7 min jízdy od původního sídla firmy, Najdete nás na nové adrese Nedakonice 521, průmyslová zóna vedle Nitary...mapa je v sekci kontakty, těšíme se na Vaši návštěvu!...

celý článek..
starší aktuality..

PŘIHLÁŠENÍ

Přihlásit se k účtu

Technická podpora

POPIS PNEUMATIKY - co znamenají čísla na Vaší pneumatice 
 rozměr pneu

popis

specifikace

205

nominální šířka pneumatiky v milimetrech (205 mm)

55

poměr nominální výšky pneu k nominální šířce v procentech=profil pneumatiky v % šířky (55%)

R

typ konstrukce kostry ("R" radiální, "D" diagonální, "B" bias belted)

16

nominální průměr příslušného disku v palcích-vnitřní průměr pneu 16"

91

index nosnosti (numerický kód "91"=615kg) dle tabulky (viz.níže)

V

index rychlosti (kód abecedy "V"=240km/h) dle tabulky (viz.níže), používané pneumatiky by měly mít vždy stejný nebo vyšší rychlostní index, než je nejvyšší povolená konstrukční rychlost automobilu (dle TP), čím vyšší index rychlosti, tím je směs pneumatiky měkčí (aby pneu měla lepší přilnavost při vyšších rychlostech) a je většinou použito tužší kostry bočnice pro lepší vedení

TUBELESS

TUBELESS = bezdušová / TUBETYPE = dušová

M+S

MUD+SNOW (=bláto+sníh) pneu určená pro zimní provoz

RF

REINFORCED = zesílená kostra

ostatní

- šipka symbolizující směr otáčení
- upozornění na druh materiálu a počet vrstev na běhounu (Tread) a na boku (Sidewall)
- DOT kód-označení, které vydává americký dopravní úřad a poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení, poslední tři čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 529 značí, že pneumatika byla vyrobena v 52.týdnu roku 1999)
- označení TWI (Tread Wear Indicator) připomíná umístění značky signalizující, že vzorek běhounu je již ojetý
- označení FR (=flange rib) ochrana alu ráfku před poškozením při najetí k obrubníku

výpočet hodnot alternativních rozměrů pneumatik

INDEX NOSNOSTI

LIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkgLIkg
703358045090600100800110106012014001301900140250015033501604500
713458146291615101825111109012114501311950141257515134501614625
723558247592630102850112112012215001322000142265015235501624750
733658348793650103875113115012315501332060143272515336501634875
743758450094670104900114118012416001342120144280015437501645000
753878551595690105925115121512516501352180145290015538751655150
764008653096710106950116125012617001362240146300015640001665300
774128754597730107975117128512717501372300147307515741251675450
7842588560987501081000118132012818001382360148315015842501685600
7943789580997751091030119136012918501392430149325015943751695800

INDEX RYCHLOSTI

symbolGJKLMNPQRSTHVWYZR
max. (km/h)90100110120130140150160170180190210240270300>240

TABULKA DOPORUČENÉ ŠÍŘKY RÁFKU DLE ROZMĚRU PNEUMATIKY

pneumatikašířka ráfkupneumatikašířka ráfkupneumatikašířka ráfkupneumatikašířka ráfkupneumatikašířka ráfku
série 80série 70série 65série 60série 55
145/80 R103.5 - 5.0145/70 R124.0 - 5.0155/65 R134.0 - 5.5175/60 R135.0 - 6.0195/55 R145.5 - 7.0
135/80 R123.5 - 4.5145/70 R134.0 - 5.0165/65 R134.5 - 6.0185/60 R135.0 - 6.5185/55 R155.0 - 6.5
145/80 R123.5 - 5.0155/70 R134.5 - 5.5165/65 R144.5 - 6.0205/60 R135.5 - 6.5195/55 R155.5 - 7.0
155/80 R124.0 - 5.0165/70 R134.5 - 6.0175/65 R145.0 - 6.0175/60 R145.0 - 6.0205/55 R155.5 - 7.5
135/80 R133.5 - 4.5175/70 R135.0 - 6.0185/65 R145.0 - 6.5185/60 R145.0 - 6.5205/55 R165.5 - 7.5
145/80 R133.5 - 5.0185/70 R135.0 - 6.5195/65 R145.5 - 7.0195/60 R145.5 - 7.0215/55 R166.0 - 7.5
155/80 R134.0 - 5.5165/70 R144.5 - 6.0185/65 R155.0 - 6.5175/60 R155.0 - 6.0225/55 R166.0 - 8.0
165/80 R134.0 - 5.5175/70 R145.0 - 6.0195/65 R155.5 - 7.0185/60 R155.0 - 6.5245/55 R167.0 - 8.5
165/80 R134.0 - 5.5185/70 R145.0 - 6.5195/65 R155.5 - 7.0195/60 R155.5 - 7.0  
175/80 R134.5 - 6.0195/70 R145.5 - 7.0205/65 R155.5 - 7.0205/60 R155.5 - 7.5  
165/80 R144.0 - 5.5205/70 R145.5 - 7.5215/65 R156.0 - 7.5215/60 R156.0 - 7.5  
175/80 R144.5 - 6.0195/70 R155.5 - 7.0215/65 R166.0 - 7.5225/60 R156.0 - 8.0  
185/80 R144.5 - 6.0    225/60 R166.0 - 8.0  
185/80 R144.5 - 6.0    235/60 R166.5 - 8.5  
165/80 R154.0 - 5.5        
Série 50Série 45Série 40Série 35Série 30
195/50 R155.5 - 7.0195/45 R146.0 - 7.5225/40 R147.5 - 9.0245/35 R178.0 - 9.5265/30 R199.5 - 10.5
205/50 R155.5 - 7.5195/45 R156.0 - 7.5215/40 R167.0 - 8.5215/35 R187.0 - 8.5275/30 R199.5 - 11.0
225/50 R156.0 - 8.0215/45 R157.0 - 8.0225/40 R167.5 - 9.0225/35 R187.5 - 9.0275/30 R209.5 - 11.0
185/50 R165.0 - 6.5195/45 R166.0 - 7.5205/40 R177.0 - 8.0245/35 R188.0 - 9.5  
195/50 R165.5 - 7.0205/45 R166.5 - 7.5215/40 R177.0 - 8.5255/35 R188.5 - 10.0  
205/50 R165.5 - 7.5225/45 R167.0 - 8.5235/40 R178.0 - 9.5265/35 R189.0 - 10.5  
225/50 R166.0 - 8.0245/45 R167.5 - 9.0245/40 R178.0 - 9.5275/35 R189.0 - 11.0  
235/50 R166.5 - 8.5215/45 R177.0 - 8.0255/40 R178.5 - 10.0285/35 R189.5 - 11.0  
205/50 R175.5 - 7.5225/45 R177.0 - 8.5265/40 R179.0 - 10.5295/35 R1810.0 - 11.5  
215/50 R176.0 - 7.5235/45 R177.5 - 9.0225/40 R187.5 - 9.0235/35 R198.0 - 9.5  
235/50 R186.5 - 8.5245/45 R177.5 - 9.0235/40 R188.0 - 9.5245/35 R198.0 - 9.5  
  255/45 R178.0 - 9.5245/40 R188.0 - 9.5255/35 R198.5 - 10.0  
  245/45 R187.5 - 9.0275/40 R189.0 - 11.0275/35 R199.0 - 11.0  
  255/45 R188.0 - 9.5285/40 R189.5 - 11.0245/35 R208.0 - 9.5  
    245/40 R198.0 - 9.5255/35 R208.5 - 10.0  
    255/40 R198.5 - 10.0    
POPIS RÁFKU - definice hlavních parametrů ráfku (např.8Jx17 ET35 5/100/57,1)

popis

specifikace

8

šířka disku v palcích 8"

J

typ patice (pro téměř všechny alu "J")

17

nominální průměr příslušného disku v palcích (1palec=25,4mm)

ET

ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm

5

počet šroubů (děr v ráfku)

100

průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů

57,1

průměr centrovací díry (CB=center bore - v nákresu "CB"), je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilů používá jiný, v praxi to znamená, že kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí být dobře vycentrovaná a pak hází a auto vibruje, použití jednoho typu disku na více značek vozů umožňují středové kroužky

výpočet hodnot alternativních rozměrů alu ráfků

Několik užitečných rad a informací

téma

text

záměna malého ráfku za větší

Neméně důležitou roli při výběru či záměně kol je rozměr pneumatik. Každé vozidlo má přesně dán vnější průměr kola (pneumatiky). Znamená to, že při výměně pneumatiky za jiný rozměr (například použijeme-li disk většího rozměru - z původních plechových disku o průměru 14" na hliníkové 15"), je důležité zachovat stejný obvod pneumatiky. Čím větší disk bude použit, tím nižší profil pneumatiky musíme namontovat. Například vyměníme-li sériový disk 6Jx14 s pneumatikou 185/60 R14 za disk 7Jx15, musíme namontovat nižší pneumatiku např. 195/50R15, aby zůstal vnější obvod stejný.

silika

Silika je náplň do gumárenských směsí na bázi oxidu křemičitého, který nahrazuje saze. Výhodou siliky proti sazím je, že silika způsobuje v gumárenské směsi menší vnitřní tření, resp. ztrátovou energii a tím snižuje valivý odpor pneumatiky. Směsi s vysokým obsahem siliky na rozdíl od sazí tvrdnou až při výrazně nižších teplotách (až -30 stupňů), čímž zabezpečují dosáhnutí požadovaných vlastností především v zimních podmínkách.

tlak vzduchu, doporučené huštění pneu

Tlak vzduchu musí odpovídat předepsané hodnotě. Je ji možno nalézt v pokynech pro provoz vozidla (na vnitřní straně víčka nádrže nebo na štítku na prahu/slopku vozidla). Na kolik přesně nahustit Vaše pneumatiky, případně zjistit jaký je doporučený rozměr pneumatik pro Váš automobil, Vám pomůže tato tabulka. Tento tlak se rozumí pro studenou pneumatiku a nesmí být v žádném případě v minusové toleranci. Např.v provozem zahřáté pneumatice je tlak zvýšen. Proto není dovoleno snižovat tlak v teplé pneumatice, tím by mohl tlak klesnout pod minimální hranici. Tlak vzduchu musí být každých 14 dní překontrolován, přitom nezapomeňte na náhradní kolo. Kontrolu proveďte vždy jen na studené pneumatice. Provozem podhuštěné pneumatiky se kolo silně zahřívá a vnitřně poškozuje. To při vyšších rychlostech může vést k separaci běhounu a dokonce k náhlému úniku tlaku - roztržení. Vnitřní poškození se dodatečnou korekcí tlaku již neodstraní.

najíždění na obrubník

Obrubníky by měly být přejížděny pomalu a pokud možno v kolmém směru. Vyvarujte se najíždění na příkré a ostré obrubníky! Najetí pod ostrým úhlem nebo rychlý náraz na obrubník nebo kámen může vést ke skrytým poškozením, které se projeví později. Vzniká nebezpečí dopravní nehody náhlým únikem tlaku při vysoké rychlosti. Pneumatiky mají svoji vnitřní "paměť".

poškození pneumatik

Pneumatiky je třeba pravidelně kontrolovat se zaměřením na vklíněné cizí předměty, vpichy, řezy, trhliny a boule na bočnici. Vklíněné předměty mohou poškodit i vnitřní část pneumatiky. Poškození je třeba dát posoudit odborníkem na opravy pneu. Není-Ii oprava možná nebo je výsledek pochybný, pneumatiku nahradit. Poškozené pneumatiky mohou explodovat.

stáří pneumatik

Pneumatiky stárnou fyzikálními a chemickými procesy i když nejsou používány. Doporučení: Pneumatiky staré 10 let a více používat jen na vozidle, na němž trvale pracovaly. Bezpečnější je včasná výměna. Rezervní kolo po 6-ti letech užít jen pro nouzový případ. Neznáte-Ii historii použité pneumatiky nikdy ji nepoužijte!

hloubka dezénu

Čím nižší je hloubka, tím větší je nebezpečí Aquaplaningu. Zákonná minimální hloubka dezénu je 1,6 mm, pokud se objeví indikátor ojetí (můstek v drážce s výškou 1,6 mm) je to signál k okamžité výměně. Doporučená minimální hloubka dezénu pro zimní pneumatiky je 4mm.

kryt ventilu

Kryty (čepičky) chrání ventil před prachem a nečistotou, a tím před netěsností. Kryt vždy dotáhnout a chybějící kryty ihned doplnit. Nejlepší jsou kryty s těsnícím kroužkem, chrání dvojnásob.

zatížení a rychlost

Vozidlo nepřetěžovat. Dbejte na dodatečné zatížení způsobené přívěsem. Mimořádně nebezpečné pro pneumatiky je přetížení, podhuštění, vysoká rychlost a vysoká okolní teplota (jízdy na dovolenou).

zimní pneumatiky

M+S pneumatiky mohou být přehuštěny o 20 kPa více než letní pneumatiky. Dbejte na rychlostní omezení. Držitel vozidla je povinen nalepit nálepku s označením maximální rychlosti pneumatiky v zorném poli řidiče pokud je tato rychlost nižší než maximální rychlost vozidla.

geometrie

Preventivně na jaře (letní pneu) a před zimou (zimní pneu) je třeba pneumatiky nechat vyvážit. Nerovnoměrné opotřebení ukazuje na porušenou geometrii. Je žádoucí kontrola v odborné dílně.

náhrada pneumatik

Pneumatiky, které jsou pro vozidlo schváleny, jsou uvedeny v technickém průkazu. Při koupi pneumatiky je možno použít jen výrobek s označením uvedeným v tech. průkazu. Výměnu provádět alespoň po osách. Rezervní kolo využívat, není-Ii příliš staré.

skladování pneumatik

Pneumatiky vždy skladovat na chladném a suchém místě a ve tmě. Pneumatiky bez disk.kola jen ve svislém stavu (pootáčet)! Vyvarujte se kontaktu benzínu, oleje a maziv.

alu kola, pneu Košík obsahuje 0 ks za celkem 0 Kč
prodej alu pneu autoservis